C#: Jezdící autíčko
Zadání
Vytvořte program, který zobrazí obrázek auta a pomocí časovače se bude obrázek pohybovat po okně programu. Dále bude program umět zrychlit, nebo zpomalit rychlost pohybu auta pomocí tlačítek „Rozjeď se“ a „Zastav“. Upravte interval tak, aby pohyb auta byl co nejvíce plynulý. Další dvě tlačítka „Zrychli“, pohyb auta zrychlí a „Zpomal“, pohyb auta zpomalí.
Výsledek
namespace Jezdící_autíčko
{
public partial class Form1 : Form
{
int x = 1, rychlost = 0;
public Form1()
{
InitializeComponent();
}
private void Form1_Paint(object sender, PaintEventArgs e)
{
Image obrazek = Image.FromFile("auto.gif");
if (x > 600) { x = -120; }
if (x < -120) { x = 600; }
//vyjede-li autíčko z okna programu, umístíme je na druhou stranu
e.Graphics.DrawImage(obrazek, x, 20, 120, 75);
}
private void timer1_Tick(object sender, EventArgs e)
{
double cas = timer1.Interval*0.01;
x += Convert.ToInt16(cas)*rychlost;
label2.Text = Convert.ToString(rychlost);
//rychlost vypíšeme do labelu
Refresh();
}
private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
--rychlost;
//kliknutím na 1. tlačítko snížíme rychlost o 1 stupeň
}
private void button2_Click(object sender, EventArgs e)
{
++rychlost;
}
}
}