C#: Pohyb kuličkou šikmo - seminář 12
Zadání
Vytvořte program, který bude pohybovat kuličkou šikmo. Směr bude dán hodnotami ve 2 textových polích uživatelem.
Výsledek
namespace kulička_jezdící_šikmo
{
public partial class Form1 : Form
{
int x = 1, y = 1;
//nastavíme si proměnné x a y, které budou přestavovat souřadnice kuličky
public Form1()
{
InitializeComponent();
}
private void Form1_Paint(object sender, PaintEventArgs e)
{
Image obrazek = Image.FromFile("kulicka.gif");
e.Graphics.DrawImage(obrazek, x, y, 50, 50);
//načteme obrázek kuličky, který bude vysoký a široký 50 px, bude na souřadnicích x a y
}
private void timer1_Tick(object sender, EventArgs e)
{
double cas=timer1.Interval*0.01;
try
{
x += Convert.ToInt16(cas) * Convert.ToInt16(textBox1.Text);
y += Convert.ToInt16(cas) * Convert.ToInt16(textBox2.Text);
//každý časový úsek k souřadnicím kuličky přičteme hodnotu textového pole
if (x > 500) { x = -20; }
if (y > 500) { y = -20; }
if (x < -20) { x = 500; }
if (y < -20) { y = 500; }
//vyjede-li nám kulička z okna širokého 500 px, umístíme ji na jeho druhý konec
//toto ale nebylo součástí zadání
Refresh();
//Po každém časovém intervalu okno obnovíme, aby kulička mohla změnit pozici
}
catch { }
//použijeme syntaxi try-catch, pro případ, že buňky nebudou vyplněny
}
}
}