< Předchozí výpisek Zpět na výpis látekNásledující výpisek >C#: Mocniny cyklemC#: Jezdící autíčkoInformatika

C#: Pohyb kuličkou šikmo - seminář 12

Zadání

Vytvořte program, který bude pohybovat kuličkou šikmo. Směr bude dán hodnotami ve 2 textových polích uživatelem.

Výsledek

namespace kulička_jezdící_šikmo
{
  public partial class Form1 : Form
  {
    int x = 1, y = 1;
    //nastavíme si proměnné x a y, které budou přestavovat souřadnice kuličky
    public Form1()
    {
      InitializeComponent();
    }



    private void Form1_Paint(object sender, PaintEventArgs e)
    {
      Image obrazek = Image.FromFile("kulicka.gif");
      e.Graphics.DrawImage(obrazek, x, y, 50, 50);
      //načteme obrázek kuličky, který bude vysoký a široký 50 px, bude na souřadnicích x a y
    }

    private void timer1_Tick(object sender, EventArgs e)
    {
      double cas=timer1.Interval*0.01;
      try
      {
        x += Convert.ToInt16(cas) * Convert.ToInt16(textBox1.Text);
        y += Convert.ToInt16(cas) * Convert.ToInt16(textBox2.Text);
        //každý časový úsek k souřadnicím kuličky přičteme hodnotu textového pole
        if (x > 500) { x = -20; }
        if (y > 500) { y = -20; }
        if (x < -20) { x = 500; }
        if (y < -20) { y = 500; }
        //vyjede-li nám kulička z okna širokého 500 px, umístíme ji na jeho druhý konec
  //toto ale nebylo součástí zadání
        Refresh();
        //Po každém časovém intervalu okno obnovíme, aby kulička mohla změnit pozici
      }
      catch { }
//použijeme syntaxi try-catch, pro případ, že buňky nebudou vyplněny
    }
  }
}



Přidal: jenikkozak 31. 1. 2010
Zobrazit podrobnosti

Podrobnosti

Počet slov: 183
Zhlédnuto: 3074 krát
< Předchozí výpisek Zpět na výpis látekNásledující výpisek >C#: Mocniny cyklemC#: Jezdící autíčkoInformatika