Na okno formuláře nataháme všechny potřebné prvky - textová pole (5 × Textbox), popisky (5 × Label), panel a tlačítko (Button).
Nyní se dostáváme ke zdroji. Tam nás budou zajímat tři části.
1. Vykreslení úsečky.
2. Nastavení hodnot proměnných.
3. Zavedení proměnných.
private void panel1_Paint(object sender, PaintEventArgs e)
{
e.Graphics.DrawLine(pero,zacatekX,zacatekY,konecX,konecY);
}
Pen pero = new Pen(Color.Black, sirka_cary);Zde jsme použili další proměnnou - sirka_cary. Její hodnotu nastavíme při události Click na Button. Tou bude vlastnost Text posledního textového pole (jeho name je textBox5). Protože šířka čáry je číslo, musíme také Text tohoto pole převést na číslo.
sirka_cary = Convert.ToInt32(textBox1.Text);Stejným způsobem nastavíme proměnné zacatekX,zacatekY,konecX a konecY.
private void button1_Click(object sender, EventArgs e) { zacatekX = Convert.ToInt32(textBox1.Text); zacatekY = Convert.ToInt32(textBox2.Text); konecX = Convert.ToInt32(textBox3.Text); konecY = Convert.ToInt32(textBox4.Text); sirka_cary = Convert.ToInt32(textBox5.Text); Refresh(); }Funkci Refresh() používáme, protože potřebujeme, aby se nám vždy po kliknutí na tlačítko úsečka překreslila novými hodnotami.
public partial class Form1 : Form { int sirka_cary, zacatekX, zacatekY, konecX, konecY; public Form1()Výsledný kód tak bude vypadat přibližně takto:
public partial class Form1 : Form { int sirka_cary, zacatekX, zacatekY, konecX, konecY; public Form1() { InitializeComponent(); } private void textBox1_TextChanged(object sender, EventArgs e) { } private void panel1_Paint(object sender, PaintEventArgs e) { Pen pero = new Pen(Color.Black, sirka_cary); e.Graphics.DrawLine(pero,zacatekX,zacatekY,konecX,konecY); } private void button1_Click(object sender, EventArgs e) { zacatekX = Convert.ToInt32(textBox1.Text); zacatekY = Convert.ToInt32(textBox2.Text); konecX = Convert.ToInt32(textBox3.Text); konecY = Convert.ToInt32(textBox4.Text); sirka_cary = Convert.ToInt32(textBox5.Text); Refresh(); } }