< Předchozí výpisek Zpět na výpis látekPísničky a filmyHudební výchova

Poslech

Antika:

  • Seikilova píseň (zpěv žen bez instrumentálního doprovodu)

Středověk:

  • Gregoriánský chorál (mužský jednohlasý zpěv, bez doprovodu, střídání sóla a sboru, slabika na více tónů)

Baroko:

  • Antonio Vivaldi – Čtvero ročních dob – Jaro (smyčcový orchestr, střídání hlasitosti, živé, část zpěvu ptáčků)
  • Greorg Friendrich Händel – Mesiáš – Hallelujah (Mr.Bean)
  • Johann Sebastian Bach – Braniborský koncert (cembalo v podtextu, dechové nástroje poté smyčce – opakuje se v různých ástrojích stejné téma, typická zámecká skladba Toccata a fuga d moll pro varhany (skladba pro varhany, strašidelné)

Klasicismus:

  • Franz Joseph Haydn – Symfonie S úderem kotlů (pomalé tempo, medvědí, náhlé údery tympánů), Symfonie Hodiny (pomalá, housle, v podtextu pravidelné úhozy jako hodiny – fagot)
  • Wolfgang Amadeus Mozart – Malá noční hudba (ze začátku rázná, poté housle, ta tata tatatatata), Turecký pochod
  • Ludwig van Beethoven – Symfonie Osudová (zabíjecí), 9. Symfonie s Ódou na radost, Sonáta Patetická (začíná vždycky silnými akordy, poté slabší tóny, nic nedějící se pak je to rychlejší s melodií, kterou narušují silné akordy, klavír), Sonáta Měsíční svit (klavír, smutné, rozložené akordy do kterých občas zasáhnou akordy), Pro Elišku

Romantismus:

  • Bedřich Smetana – Vyšehrad (harfa, rozložené akordy, z rádia, poté se přidává orchestr), Vltava, Z českých luhů a hájů (povodně, katastrofy..., občasné cinkání zvonečku)
  • Antonín Dvořák – Z nového světa (dinosauři, co nakonec vymřou po úderech kotlů, poté příjemná melodie jak z pána prstenů), Slovanský tanec č.8 (podobné kankánu, údery činelů na začátku, jak na vesnický zábavě), Humoreska (reklama na Heru, rozložené tóny klavíru)
  • Franz Schubert – Pstruh (nepravidelné, německé zpívání ženy, „Malá mořská víla“ – klavír)
  • Felix Mendelssohn – Bartholdy – Svatební pochod (modernější –párá pa papapapa, pá ra ..tutututu tů, ke konci údery činelů, Shakespeare – Sen noci svatojánské)
  • Robert Schumann – Snění (nic neříkajíci, pomalý)
  • Petr Iljič Čajkovskij – Koncert č. 1 b moll pro klavír a orchestr (Medvídek, začíná orchestrem, poté klavír s houslemi, poté u jenom klavír)
  • Modest Petrovič Musorgskij – Kartinky – Tanec kuřátek ve skořápkách, Dva židé
  • Richard Wagner – Svatební pochod (pá papapá, pá papapá, pá rá rá rá rá..., zpívaný)
  • Johann Strauss ml. – Na krásném modrém Dunaji (valčík, začíná silnou rychlou předehrou, poté potiché, pomalé, poté samotný valčík, který se postupně zrychluje)
  • Jacques Offenbach – Kankán
  • Giuseppe Verdi – Aida – Triumfální pochod (Ferari), Nabucco – sbor Židů (O sole mía – podobné, zpívané)

20. století:

  • Zdeněk Fibich – Poem (pohřby – relativně příjemná, uklidňující, tesklivá hlavně později)
  • Leoš Janáček – Po zarostlém chodníčku – Sýček neodletěl (klavírní, první tóny rázně, pak potichu odezva, prokládané klidnou melodií), Symfonietta (pohádková – tažení vojáků, rytířské klání
  • Maurice Ravel – Bolero
  • Sergej Prokofjev – Romeo a Julie – Montekové a Kapuleti (vražedná, poté jak v pekle)
  • Claude Debussy – Dívka s vlasy jako len (smutná, nečistá šumející ukázka, nepravidelná)
  • Carl Orff – Carmina Burana (jako ze středověku)



Přidal: tess.for 6. 5. 2008
Zobrazit podrobnosti

Podrobnosti

Počet slov: 428
Zhlédnuto: 10668 krát
< Předchozí výpisek Zpět na výpis látekPísničky a filmyHudební výchova