< Předchozí výpisek Zpět na výpis látekNásledující výpisek >C#: Domeček z úsečekC#: Pohyb obrázkuInformatika

C#: Vykreslení vyplněného obdélníku

Zadání

Vytvořte program, který bude vykreslovat vyplněný obdélník na základě souřadnic protilehlých bodů (levého horního a pravého dolního) zadaných uživatelem. Pozor, budete muset pravý dolní roh dopočítat. Dále program bude obsahovat tlačítko. Poté co uživatel na něho klikne, vymaže se nakreslený obdélník.

Výsledek

namespace vyplněný_obdélník
{
 public partial class Form1 : Form
 {
  int x, y, šířka, délka;
  public Form1()
  {
   InitializeComponent();
  }

  private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
  {
   try
   {
    x = Convert.ToInt16(textBox1.Text);
    y = Convert.ToInt16(textBox2.Text);
    šířka = Convert.ToInt16(textBox3.Text) - x;
    délka = Convert.ToInt16(textBox4.Text) - y;
    //rozměry vypočítáme odečtením počátečních a koncových souřadnic
    Refresh();
   }
   catch { MessageBox.Show("Zadávejte jen čísla."); }
   //kliknutím na první tlačítko vypočítáme vlastnosti obdélníka
  }

  private void Form1_Paint(object sender, PaintEventArgs e)
  {
   e.Graphics.FillRectangle(Brushes.Black, x, y, šířka, délka);
  }

  private void button2_Click(object sender, EventArgs e)
  {
   šířka = 0;
   délka = 0;
   Refresh();
   //Obdélník skryjeme nastavením nulových rozměrů
  }
 }
}



Přidal: jenikkozak 19. 2. 2010
Zobrazit podrobnosti

Podrobnosti

Počet slov: 156
Zhlédnuto: 3624 krát
< Předchozí výpisek Zpět na výpis látekNásledující výpisek >C#: Domeček z úsečekC#: Pohyb obrázkuInformatika