C#: Pohyb obrázku
Zadání
Vytvořte program, který bude obsahovat:
1 panel s vlastností Name Plátno
4 tlačítka s vlastnostmi Name btUp, btDown, btLeft a btRight a vlastnostmi Text „Nahoru“, „Dolů, „Vlevo“ a „Vpravo“
1 popisek s vlastností Name lbSouřadnice
1 obrázek, který nakreslíte např. v programu malování (může tam být autíčko nebo panáček)
Program vykreslí na plátně obrázek a pomocí 4 tlačítek budete moci pohybovat s obrázkem po plátnu. Dále v popisku (dál si to asi máme domyslet sami).
Výsledek
namespace WindowsFormsApplication1
{
public partial class Form1 : Form
{
int souradniceX, souradniceY;
public Form1()
{
InitializeComponent();
}
private void panel1_Paint(object sender, PaintEventArgs e)
{
Image obrázek = Image.FromFile("1.jpg");
e.Graphics.DrawImage(obrázek, souradniceX, souradniceY, 20, 20);
//Namalujeme obrázek o velikosti 20 × 20 px
}
private void Form1_Load(object sender, EventArgs e)
{
souradniceX = 100;
souradniceY = 100;
label1.Text = "[" + Convert.ToString(souradniceX) + ";" + Convert.ToString(souradniceY) + "]";
//obě souřadnice obrázku nastavíme na 100 px; do labelu zobrazíme souřadnice oddělené středníkem
}
private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
souradniceY = souradniceY - 10;
label1.Text = "[" + Convert.ToString(souradniceX) + ";" + Convert.ToString(souradniceY)+"]";
Refresh();
//Při kliknutí na 1. tlačítko zmenšíme ypsilonovou souřadnici a přepíšeme label aktuální souřadnicí
}
private void button2_Click(object sender, EventArgs e)
{
souradniceY = souradniceY + 10;
label1.Text = "[" + Convert.ToString(souradniceX) + ";" + Convert.ToString(souradniceY) + "]";
Refresh();
}
private void button3_Click(object sender, EventArgs e)
{
souradniceX = souradniceX - 10;
label1.Text = "[" + Convert.ToString(souradniceX) + ";" + Convert.ToString(souradniceY) + "]";
Refresh();
}
private void button4_Click(object sender, EventArgs e)
{
souradniceX = souradniceX + 10;
label1.Text = "[" + Convert.ToString(souradniceX) + ";" + Convert.ToString(souradniceY) + "]";
Refresh();
}
}
}